tisdag 31 augusti 2010

Denna politik...

Den politiska diskussionen är i full gång överallt! Och jag känner att jag verkligen brinner för det! Iaf i ren ilska! Ja jag blir bara förbannad rent ut sagt... Suck på själviska friska rika människor som bara ska ha och ha! Det är lätt att glömma samhällets svaga då man själv inte är en av dem.

Vi måste hjälpas åt för att minska klyftorna, inte öka dem!

Vore mycket intressant och väldigt tillfredsställande att se någon som röstat för alliansen bli arbetslös och sjukskriven, väääldigt intressant! Var är solidariteten gott folk??
När försvann medmänskligheten? Vill jag verkligen föda ett barn till en sådan kall värld utan empati och medkänsla?
Jag blir mörkrädd.... Det blir jag verkligen.

Samtidigt vill jag att Henke ska tjäna bra, bo i vårt fina hus och ha den ekonomi vi har tillsammans (med betoning på tillsammans..)
Så innerst inne är väl jag också ett själviskt egostiskt monster....

Usch hela världen är nog skev... Suck och stön...

Men min grundfråga är fortfarande: Måste man trampa ner andra för att själv må och ha det bra? Det är där alliansen mister min röst!

Annars har denna Tisdag varit mycket bättre än Måndagen som gick! Henriks pappa har varit här och lagt om stenen i trädgården och krattat vår jord. Tack Ronny! =)


Sen var jag tvungen att fixa lite ärenden på stan, hämta insulin och medicin bla + prova klänningar inför Lördagens bröllop som vi ska på då Henriks kusin gifter sig! Klänningen jag har inhandlat för några veckor sedan känns helt plötsligt inte helt 100% Men det lutar nog åt att den får duga iaf, inget är liksom 100% då man är stor som en Hippo...

Eftermiddagen bjöd på besök av Karolina, Bella och Molly! Helmysigt att ha dem här! Mat från Mcdonken och gutt fika blev det, underbart!! =))

Nu är klockan redan mkt! I morgon står det besök av mina föräldrar på schemat + lunch med svärfar då han kommer vara här och slita på vår tomt! Några bilder från dagen kommer här:



Nattinatt! =)

Inga kommentarer: