måndag 16 augusti 2010

Höstigt, Bebis och Valet 2010

Vaknade till ett grått och regnigt Bua idag men jag kan inte låta bli att tycka att det är mysigt! Höstkänslorna blir fler och fler och jag måste erkänna att jag älskar skiftningarna vid varje årstid, vi har det ganka bra som får vara med om det, varje årstid har ju sin tjusning! Men i år är så klart hösten mer välkommen än vanligt! ;)

I Lördags gick bebis in i sin 24:e vecka och sen i Lördags kväll då vi stod på konserten har jag känt en större tyngd i magen, jag har upplevt det att det är svårare då jag ska resa mig från soffan, vända mig i sängen eller ta på mig skorna. De underbara sura uppstötningarna blir starkare och starkare också men jag har kommit på att de lättar om man äter ett knäckebröd om man inte vill äta onödigt mycket mediciner om man vill slippa och det vill ju jag eftersom jag stoppar i mig fullt tillräckligt som det är.


Sitter just nu och ser på Nyhetsmorgon på 4:an, det handlar om valet, jag har varit lite tveksam till hur jag ska rösta, Reinfeldt är bra och har bra argumentationer men det tar emot att rösta på honom eftersom han tar från de fattiga och ger till de redan rika, jag kan för mitt liv inte se logiken i det och det gör mig förbannad. Samtidigt som jag tycker att Sahlin inte ger fullständiga bakgrundsfakta till de förändringar hon vill genomföra... Hm.. Hur jag än röstar blir det bra, blått gynnar Henrik = mig Rött gynnar mig som sjukskriven = Henrik för då får han finare middag eftersom jag står för matkontot... ;)  Så vi får se hur det blir, ska lyssna noga fram till valet nu. Men visst vore det gutt att peta ner de blå lite ändå för jag kan ändå inte låta bli att se dem som ganska själviska människor. Önskar någon kunde motbevisa mig och säga att de inte sparkar på de svaga i samhället, för hur medmänskligt är det? Om någon kan göra detta så kan jag överväga en röst på dem.

Inga kommentarer: