fredag 27 augusti 2010

Att vara gravid...

Att vara gravid är inte bara en dans på rosor, jag går dessa dagar från toppenglad till bottenledsen på en handvändning...  Jag suger åt mig av all negativitet som en torr svamp och jag mår ganska mycket skit, om ni ursäktar och jag får skriva med mina egna ord...

Ibland känns det som att världen förväntar sig att jag ska ändra mig medan den själv står kvar på samma plats.. Är det rättvist? Usch.. Kan jag skylla all förvirring i känsloförrådet på hormonerna? Det är helstökigt dessa dagar, förbannad, ledsen, glad, ja.. ALLT... Suck... Alicia Keys hjälper mig genom denna ensamma fredagskväll medan regnet tycks ösa ner utanför... Hade jag inte varit gravid hade ett glas vitt och en cigg eller två suttit som gjutet en kväll som denna..!

Idag har jag iaf varit ute två vändor med bilen, först mödravården, allt var bra med bebis! =) Och sen överraskade jag Marina genom att bjuda på mat då hon slutade jobba runt halv 1, sen blev det vila i 30min innan jag tog bilen och hämtade henne hemma hos sig för att åka in till stan och möta upp Malinpalin för en syskonfika! Det var härligt att umgås med systrarna lite! <3
Kvällen har ägnats åt att ta igen lite tid med Henke över msn och telefon, min Tv har inte ens varit på!

Pappa är iaf hemma efter en hel dags undersökningar i Kalmar nu, de gav honom kontrastvätska  inför röntgen som han kräktes av och hade stuckit honom både gul och blå samt att de till slut lokalbedövat hakan och snitta den för att tömma på sårvätska och gojs.. Usch, inget trevligt alls, han har en dranageslang (stavning?) där nu om jag fattat rätt och han fick åka hem tills på Söndag då han har nästa återbesök... Lilla pappsen så dålig han blev av vad vi trodde var tandvärk... Men nu hade han lättare att både prata och äta iaf så det känns skönt!

Det är skönt att lämna denna helvetesvecka bakom sig snart och se fram emot att pappa mår bättre och att allt börjar kännas lite lättare förhoppningsvis!
Nu ska ja krypa ner i sängen, krama en kudde och drömma mig bort...

Godnatt på er!

Inga kommentarer: