onsdag 22 september 2010

Trött på människor.

Tisdag kväll och jag vet inte vad jag ska skriva, jag är trött på människor och deras trångsynta sätt angående politiken, trött på att folk försvarar  moderaternas politik, jag accepterar allas åsikter men jag har inte diskuterat med en enda moderat dessa dagar som kan erkänna att det faktiskt finns brister i deras politik lika väl som det så klart finns brister i de rödas. Inget parti är ju optimalt, erkänn att alliansen har skev behandling för de sjuka istället för att försöka försvara dem och sylta in er i siffror och statistik som ni egentligen inte har koll på.

Många människor har försvunnit från rubriken sjuka i statistiken och ni är sååå stolta över det och menar att moderaternas politik gjort många friska, -Baaah! Moderaterna har kastat folk i socialbidragsträsket, det är vad de har gjort! Så läs all statistik innan ni kommer med de argumenten tack, för jag är less på att höra dem.

Så.. nu har jag avreagerat mig på denna dag, (Till helgen lovar jag att ha pausa diskussionen älskling, men jag måste få lufta mina åsikter nu för det har varit en tuff dag med många oförstående människor för mig.

I det stora hela och ur min synvinkel så är det bara OK att säga vad man tycker om man är blå, som röd får du ej ifrågasätta de blås politik och tankesätt, det är det många blå som har svårt att ta. Jag menar inte att göra det för att vara elak, jag försöker bara FÖRSTÅ logiken i en politik som jag inte samtycker med. Det är väl inge fel i det? Snarare stort än att göra som vissa andra och INTE LYSSNA.

Ni blå vann valet över oss röda, var nöjda men tål också att vi "på andra sidan" ifrågasätter vissa saker.

Jag brinner för frågan om Sveriges svaga, jag är själv en av dem så jag vet hur vi behandlas av alliansen utan att läsa statistik och siffror, att en behandlas fel är en för mkt men nu är det flera tusen sjuka som utförsäkras trots att de fortfarande är sjuka. Bara för att du är blå behöverdu ju inte tycka att det är rätt, om du är en medmänniska med ett hjärta så kan du vara blå men ändå tycka att det är fel, eller hur? Bara ett sådant erkännande från "en blå" ger mig lite mer hopp om värme i vår värld. För rättfärdigas detta i blå politiken så tappar jag allt hopp om medmänskligheten.

Ja skriver från mitt hjärta på min blogg, jag vill inte göra någon annan arg eller ledsen/upprörd. Bara lufta mina tankar, försöka förstå, söka tröst då så många i min närhet slår ett slag för en politik som förra vintern gav mig magsår, då jag kräktes så fort jag åt stekt mat, detta var följden av all oro som alliansens nya regler skapade för mig som långtidssjukskriven Så politiken har förutom min kassa hälsa fått mig att må ännu värre både fysiskt och även psykiskt.

Det ironiska är att många av dem som röstat blått och gnäller på människor som mig, själva levt på Sveriges bidrag någon gång och det utan att vara sjuka... Bara något jag var tvungen att nämna för denna dag och kväll har jag fått höra mycket.

Nu är jag trött.

Inga kommentarer: