måndag 13 september 2010

Kärleken är världens bästa medicin! Nya soffor, första föäldraträffen +ingång i vecka 28!

Kärleken är världens bästa medicin, -Ord från Marcus Birro, poet och programledare från Ekdahls på 4an tror jag. Han har diskbråck och värk i sin kropp hela tiden men är nybliven förälder och klarar det galant! Han säger i en artikel att all smärta man känner då man är fysiskt sjuk försvinner då man ser in i sitt barns ögon. Detta läste jag i en tidning då jag satt i väntrummet på mödravården idag.
Dessa ord stärkte mig enormt och det förklarar precis vad jag känner, tanken på att liv inom mig får mig att känna mig starkare och starkare. jag har allt ondare hela tiden nu men jag gnäller inte högt, iaf inte så högt som jag skulle kunna göra, jag försöker hålla skenet uppe, jag tror mina nära och kära förstår iaf, jag behöver inte berätta.

I Fredags var det då ögonbottenmätning i sällskap med svärfar i Kalmar + att vi två passade på att åka till EM för at hämta Henriks och mina nya soffor!
Med hjälp av en god granne + en snäll snickare från Tallåsens bygg fick vi in dem i huset och det såg ut så här:
Henrik kom hem från jobbet lite tidigare i Fredags för att hinna fixa sofforna innan hans bror och alla kusiner kom, han åt bara mat och satte igång! Inte dåligt efter att ha kört alla mil hem! Ibland förstår jag inte hur han orkar! Men visst blev det fint?!!Nu har vi plats för mkt folk och vi kan sitta och njuta a vår brasa samtidigt som vi ser på Tv, det kan inte bättre bli! Vi är helnöjda! Och äntligen känns det som vårt hem börjar ta form! =))

Senare på kvällen kom Henriks bror Martin och en timme efteråt kom kusinerna! Det har varit en fantastiskt rolig helg!Jag är så glad att Henkes kusin Kristians fru Cissi var med, hon är så söt och snäll och det var roligt att ha med henne här!
Lördagen började med frisbeeturnering i stadsparken, jag och Cissi var med för att kika några rundor innan vi blev helt uppätna av myggen och tröttnade. Då ringde vi Henriks andra kusin Mats fru Lindha som bor här i stan och mötte upp henne och deras yngsta dotter påväg in mot stan för att strosa runt lite.

Eter några timmar mötte killarna upp och glada i hågen efter en del öl i parken och det var dags för lunch! Sedan följde ytterligare en tur i parken innan det va dags för bowling och lasergame.
Efter dessa aktiviteter blev det planka och tunnanbad hemma hos Henkes föräldrar! så man kan verkligen säga att det var fullt ös!! Jag var trött i kroppen men så glad i själen så det kunde jag stå ut med =)

Killarna avslutade kvällen med en pubrunda på stan medan jag och Cissi åkte hem för att sova helt utmattade efter at ha kikat då de utförde alla aktiviteter! Och sova fick vi göra till halv 4 då grabbarna kom hem,,, Smyga är något de inte kan iaf.. Haha!

Jaja en lyckad helg blev det tycker jag iaf! I Söndags var vi sletna och slappade hela dagen och försökte få oss lite egentid innan det var dags för Henke att återvända till jobbet igen.


I Lördags gick bebis in i vecka 28 och då såg vi ut så här:


Idag har jag även varit på första mötet tillsammans med föräldragruppen som vi ska tillhöra. Det hade varit kul om Henrik kunnat vara med men jag har varit beredd på att sköta sådana saker själv eftersom han har det jobb han har så det gick jättebra och det var fler mammor som var där själva och hade sambos som var tvungna att jobba. Det blev presentation och mkt prat om förlossningar + en filmvisning om just förlossningar. Jag tycker det var intressant även att jag vet att jag kommer bli tvungen att förlösa med snitt.
Vi verkar vara en väldig blandning av människor i gruppen, svårt att säga om man kommer bli vän med någon av dem.. Men samtidigt brukar ju inte jag vara den som har svårt at lära känna folk, lika som olika så är det intressant att få olika infallsvinklar på olika saker i livet så det blir nog bra och intressant det här =)

Idag har jag röjt här hemma efter helgen, skurade toaletterna igår och dammsög golven idag. Skönt att ha det gjort! I morgon ska Ronny åka mot västkusten för att jobba hos Henke till Fredag, jag får åka med om jag vill men jag hittar nog ingen som vill vattna gräsmattan morgon och kväll här hemma... Annars hade det varit skönt att kunna vara hos honom. Han har en tuff arbetsvecka och jag vill så gärna finnas där för honom...

Bilder från kusinträffen saknar jag dessvärre förresten då jag glömde kameran hemma =( Men jag hoppas på att få lite foton av Martin och Cissi kanske =)

Nu är det dags att avsluta detta alldeles för långa inlägg och försöka komma i säng, tröttheten efter helgen sitter fortfarande i... !

Nattinatt!

2 kommentarer:

Bea sa...

Åååh så fint ni fått det hemma :)
Och för att inte tala om hur fin du är med "lilla" bebis magen.

Massa kramar på dig vännen!

Anonym sa...

ni har verkligen fått de fint =) skulle vara kul och komma förbi någondag, innan den där lilla du har i magen bestämmer sig för att titta ut =)..tänk nu är de verkligen inte långt kvar =)

saknar dig vännen.
kram