tisdag 14 september 2010

Omtanke

Den finaste kärleken viskas ej ord, den visas i handling,

Poeten i mig är framme denna kväll. Det är ord som sammanfattar det gångna dygnet perfekt.

Att visa varandra sin omtanke i handling betyder så oerhört mycket tycker jag, jag försöker själv göra det efter konstens alla regler mot dem jag älskar och bryr mig om, men det är inte alltid man får samma respons tillbaka då man behöver det som mest. Man kan inte begära det heller men dum som man är så förväntar man sig det ändå i fall som känns självklara för en själv... Typiskt mig att vara så dum... Men folk har inte samma finkänslighet för när man behöver det, och det ska ju komma naturligt och absolut inte framtvingat och falskt får då spelar det ju kvitta...

Alla har inte lika lätt att förstå samma saker, och det får helt enkelt vara ok för vad vore jag för medmänniska om jag sa tvärtom. Jag ska inte ändra på mig för det, för vägen till att bli en bättre människa är att strö kärleken omkring sig utan förbehåll, ibland är det tufft att bara ge, men samtidigt växer du inombords. Det är vad jag väljer att tro på.

Inga kommentarer: