måndag 20 september 2010

Härliga land!

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7819978.ab

Se på länken ovan. Man blir ju inte alls mörkrädd, nä då. All vrede jag känner kan ej beskrivas i ord och jag ska med hänsyn till min käre sambo och "mina blå vänner" låta bli att försöka mig på det och låta artikeln tala för sig själv.

Denna Måndag har jag haft en sten i hjärtat sen valvakan som sagt, men folk tycks redan ångra sitt val lite, vilket får mig att småle en aning! Det ska bli mig ett sant nöje att se utgången av detta! Ska moderaterna ingå i ett samarbete med SD? Reinfeldt nekar men man hör olika bud om det hela heeela tiden, blir det så så kan jag inte anat än att skratta åt vissa som precis som jag är emot SD men då röstat blått. Den som lever får se, nu ska jag bara luta mig tillbaka och se hur denna skuta (vårt land) klarar sig. Jag har gjort vad jag kunnat, nu lägger jag mig i striden och gottar mig åt folks missnöje över att politiken de valt kanske spårar ur totalt (eller spårar ur MER i mitt tycke då).. ;)

Annars har denna Måndag varit fullspäckad! Mamma och jag har gjort henne ett CV nu när hon tvingas ut på arbetsmarknaden igen sen har vi lunchat på stan med hennes forna jobbarkompis Monica. Efter lunchen kom Nadia och det blev lite fika, sen hade jag så ont att svetten rann så efter 3,5timme på stan körde Nadia mig hem så jag kunde vila och så stannade hon hos mig ett tag, -en helmysig dag helt enkelt! =)

Dock hann jag inte prata med Henkepenk så mkt då jag hade sällskap hela kvällen men jag hoppas vi kan ta igen det i morgon!


Jo en sak till:

En tankeställare: Om eran hälsa försämras eller ni mister jobben, hur vill ni ha det då? Det är bara en tanke jag vill att ni ska fundera på för någon minut. Man kan och ska ALDRIG ta sin hälsa för given. Inte heller sitt arbete och visst vill man väl ha trygghet även om ens tillvaro rasar en dag?

Man vill ha en trygghet  om man skulle föda ett barn med ett handikapp/funktionshinder, hur vill du att det barnet ska behandlas? Vilket Sverige vill du ha?
Jag borde ställt frågan innan i Söndags egentligen men mina tankar snurrar fortfarande och jag diskuterar det gärna för att öka min förståelse för folk som inte ser på samhället med samma ögon som jag. Vill inte göra någon upprörd med detta för ni som röstat tvärtom mot mig verkar ta det jag skriver personligt och blir upprörda på det. Det är absolut ej min mening jag försöker bara förstå + aveagera mig då jag tycker något är åt helsicke fel på MIN blogg med MINA åsikter.

Bara en tanke denna Måndagskväll!

Nattinatt på er!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Många tar nog både sin hälsa, och sitt arbete för givet. Många tänker nog inte på vad som kan ske med moderaterna i makten. Eller så är inte folk i en sådan situation. Någon anledning finns de ju eftersom dom blåa vann i år igen. Även om de var väntat hade jag hoppats på en röd seger. Men nu får acceptera dessa fyra år som är framför oss.

ha de en toppen Tisdag.
kram

Madeleine sa...

Folk ser bara till sin situation i dagsläget och förstår inte att olyckan som gör dem handikappade, skadade för livet eller arbetslösa kan vara framme på en sekund, det är allt lite tragiskt att tankarna inte sträcker sig längre. Och ännu mer tragiskt är att omtanke om andra inte existerar.

Visst får vi acceptera de 4år vi har framför oss, vi har inte mkt till val men demokratin gör det alltid möjligt för diskussion och jag kommer under dessa 4år engagera mig något enormt! Jag har verkligen hittat frågor inom politiken som jag brinner och vill slåss för =)

Hoppas du har det bra hos din mamma!
Kram kram!