måndag 2 maj 2011

Mysdag!

Idag har det varit en mysdag hemma hos Cajsas mormor och morfar, vi tvättade av några av de leksakerna som jag, Marina och Malin lekte med då vi var små och Cajsa älskade dem! Hon börja tycka om att sitta och leka så oviga jag försöker vara med så mycket jag kan, det är så mysigt! =)

 Man ser visst min puckel på ryggen ganska väl på detta kort, jag far illa av det, men samtidigt om man bortser från den så tycker jag att det är en väldigt fin bild, så jag publicerar den iaf.

Vi har även vilat och slappnat av till tusen där hemma idag och tog en lunchvila på 2 timmar! Antar att vi var lite småslitna efter den trevliga grillkvällen som vi var på hos Jenny och Kim igår för att fira valborg.Cajsa sov i Jenny och Kims säng en stund men sen ville hon vara vaken och vara med i festligheterna och vi stannade till klockan 12 sen tog vi vagnen våra få meter hem =)

Vi saknar pappa Henke något otroligt men på Torsdag kväll kommer han hem! Längtar!!!

Var väldigt skönt att få en dag hemma i Ruda  idag iaf! Även om jag varit toktrött hela dagen så har denna dag gett mig en nyladdning inför veckan som stundar och den är körig vill jag lova! Usch, hur lyckas jag alltid boka in varje sekund av min tid?? Helt otroligt! Men roligt med så klart! Tar bara lite på krafterna då jag är pedant här hemma oxå occh har ryggen som strular.. Jaja.. Dags att krama kudden! Det som tynger mig denna veckan är att Cajsa ska vaccineras i morgon (5månaderssprutan) + att jag ska röntga ryggen på Onsdag eftermiddag för att se hur graviditeten påverkat skoliosen... Vet inte om jag vill veta egentligen... Men men vill ändå.. Väldigt kluven där...

Har blarrat i telefonen med min fina Karolina i flera timmar denna kväll! Vad underbart det är att ha sådan vänskap som man vet alltid finns där ven att man inte hinner umgås/prata så ofta! Äkta vänner vet man var man har ändå helt enkelt, det är så skönt! Och jag har turen att ha sådana vänner <3  =)
Nu sooova!

2 kommentarer:

Emmy sa...

Hej, hittade till din blogg ganska nyligen, så nu har jag några frågor:
Har du fortfarande skolios eller är den bortopererad? Hur många grader har/hade du? När upptäckte du att du hade skolios? Hade du korsett?
Det var lite frågor:)
Kram Emmy

Madeleine sa...

Hej Emmy!
Du får gärna komma med lite frågor!
Jag har fortfarande skolios samt en kufos, vilket gör att min ryggrad är formad som ett S.

Jag opererades 1998 i hopp om att bli bättre men operationen gick helfel, svår infektion i operationssåret, klantiga läkare och kroppen stötte bort stagen. Så 1999 blev jag tvungen att ta bort all titan igen och jag sjönk ytterligare. Jag hade ej mkt värk innan men efter dessa operationer, dvs i och ursättning av titanen + de mindre operationerna jag tvingades göra på infektionskliniken i Kalmar pga infektionen som uppstod i operationssåret så har jag fått väldig smärta och jag sjunker ihop mer och mer för varje år =(

Innan min operation bar jag korsett i "datorplast" som det kallades.

Mina gradantal minns jag tyvärr inte.. Men jag ska försöka luska reda på dem, är så längesen de diskuterades nu.

Lider du också av skolios? Hör gärna av dig till mig!

Kram/Madeleine