tisdag 10 maj 2011

Helgen...

Inför Liams dop skulle vi så klart vara rena och fina så här badas det =)

Badad och påklädd tjej som känner sig så fin i klänning! =) Hon kan ej sluta le då hon får en klänning på sig och sitter och plockar glatt i den hela tiden =)

Cajsa trivdes bra i farfars syster Bertas famn på dopet, detta foto måste jag framkalla till Bertas fotosamling där hemma, jag tycker det är jättehärligt =)

Familjen Elofsson/Svensson på Liams dopdag! =)

Kusinerna! Caja älskar kameran men vi har inte kunat lura Liam med den än.... ;)

Jag Marina och Cajsa, foto på mig och Liam finnes på min mors kamera men dem har jag ej fått mailade till mig än... (host host....) ;)

Malin och Liam <3

 Henrik och Liam ville också vara med ;)


Mormor och Morfar med Cajsa <3

Det var ett väldigt fint dop med mysig präst och Liam var såååå DUKTIG! =)) Och jag är världens stoltaste gudmor!  <3


Annars har vi fått sjukstuga här hemma, Både Cajsa och Henke har haft problem med magen och jag förkyld och slö.. Vi vuxna klarar oss fint men Cajsa stackarn... Jag önskar att jag kunde hjälpa henne, hon har ont och jag tror det beror på gaser... Men vi prövar just nu ALLT vi kan komma på... Ny mat för känslig mage, miniformdroppar och massage... Än har inget hjälpt men man måste ju ha tålamod... Min lilla älskling...

Detta + att jag velat som en tok över om vi skulle åka med Henke till västkusten eller inte har varit jättejobbigt! Man vill ju inget hellre än att vara med honom där så vi får mer tid tillsammans men då han förmodligen måste jobba helgen som kommer så blir det 2 veckor i Bua... vilket jag tycker blir lite länge för mig och Cajsa... Så vi stannade hemma efter mycket, mycket velande, kändes rätt då men då jag vaknade idag ångrade jag det och önskade att vi följt med Henrik... =( Hur man än gör blir det fel åt något håll... Hade varit så underbart om Henke kunnat vara hemma denna vecka, han stannade hemma Måndag för att få lite mer vila då magvärken antagligen beror på all stress som varit för honom.

Just nu vill jag bara lägga mig under täcket och bli tröstade jag med... Henke är borta lääänge och Cajsa har ont i magen och skriker väldigt mycket och jag... Ja jag är trött och känner mig aningen orkeslös... Och ledsen... Kanske skulle varit med Henrik iaf... Då hade vi iaf varit tillsammans... ÅNGEST på den =(

Idag hade det varit väldigt roligt att vara i Kalmar där min vän Hanna bor, hon fyller år idag och det hade varit så mysigt att vara hos henne! Men med denna situation som råder så håller jag mig helst hemikring... Får då det blir som värst k knappt jag trösta henne, bara Henke och svärfar Ronny som kunnat de värsta gångerna, de går runt här hemma och pratar lugnt med henne vilket lugnar henne jättebra men jag orkar ju inte gå runt med henne... =( Men jag hoppas vi hittar något knep för det också...

Ja som ni förstår kunde vi mått bättre nu... Men men bara Cajsa börjar må bättre så kan jag hantera saknade efter Henke bättre, men just nu känns alla känslorna alldeles för enorma och lika mycket som man är glad för att Henrik har det jobba han har, -lika mycket kan jag avsky det... Men men efter regn kommer solsken! Och hade vi inte vetat det hade vi ej stått ut så här länge! Det vänder snart.


Just nu lugnade sig Cajsas värk och hon tar igen sig i sin babysitter... Phu... Jag får nog passa på att ta en dusch...

Inga kommentarer: