onsdag 5 oktober 2011

Cajsa kryper!! +Dopåterträff!

I morgon kommer Henrik hem! Ska bli så ofattbart skönt! Kroppen varvar oftast ner ca 3 dagar innan han ska komma hem och så här dagen innan är jag på noll, kanske för att jag vet att han snart är här och jag kan "vila" lite. Inte för att Cajsa är jobbig på något sätt men det tar ju ändå lite på krafterna, kanske mest för att jag är vaken sent och grejar med allt jag ej hinner på dagarna... Dumt jag vet men jag har prioriterat att vara social nu och det är ju inte fel det heller ;)

I Fredags kväll kröp Cajsa ordentligt för första gången!!! Samtidigt som vi hade Henke på Skype så han fick se det hela, -UNDERBART!

I Fredags hade vi även en del mammor och barn på lunch här hemma och i Lördags blev det Mönsterås marknad med Jenny, hennes mamma och hennes brors flickvän Sofia, jättetrevligt var det! Min mamma mötte också upp och vi fortsatte hem till Ruda så Cajsa fick gosa med morfar också =)

I Söndags var det även dopåterträff för alla barn som döpts under året. Jättevackert var det! Kändes bara väldigt tråkigt att Henrik jobbade så vi fick gå själva, men med Marina och Dennis hjälp gick det galant! Ibland tvekar jag, vet liksom inte om jag tror fullt ut, tycker livet är för grymt många gånger för att det ska finnas en Gud... men jag trivs i kyrkan och jag ber för Cajsa och för vårt liv tillsammans med alla nära och kära, det gör jag, någon högre makt måste ju finnas.

Både Marina och jag blev rörda till tårarna under Gudstjänsten, det var ju så vackert! Vi fick även skriva en bön till våra barn på lappar och lägga i en korg. Vilket vi gjorde, kändes speciellt och prästen och kantorerna fick oss verkligen engagerade. Jag har bara en bön, en önskan och det är att Cajsa ska få leva frisk och lyckligt.

Något mer som hänt är att jag även gått ner en hel del i vikt, idag kan jag dra av mig ett par jeans utan att knäppa upp dem.. Vet inte hur det gått till men jag ser det som en positiv följd av att vara ensam med en snart ettåring ;) Men.. Rumpan känns just nu bara fruktansvärt bred och platt... Önskar lite av magen kunde ryka också.. Lite är väl borta men långt ifrån allt, men sådan tur ska man väl inte ha ;)

Idag har vi frukostfikat med finaste Lindha, ett tecken på min trötthet är väl att hon hittade min husnyckel i låset i morse då hon kom... Inte klokt!! -Som sagt, jag behöver ha hem Henrik nu innan jag blir helt knas :p

Dags att sova... Får se om vi orkar med kyrkis i morgon, annars struntar vi i det och tar en lugn morgon bara Cajsen och jag, det vore ej fel det heller. Ryggen skulle tacka mig även den! Phhuuu! Godnatt!

Inga kommentarer: