torsdag 1 juli 2010

1a Juli = Flyttkaos!

Jaha så här såg jag då ut på min 28årsdag! Knubbig go och glad ;) 
Och så blev det ju som traditionen bjuder jordgubbar på min dag! Det är ett självklart måste! Tror inte jag firat någon födelsedag utan gubbar! ;)

Sen fick jag även äran att fira min födelsedag med att Henriks kusinbarn Felix föddes! Så nu delar vi två födelsedag! Grattis till familjen Hansson/Larsson =))

Annars är det bara ett enda stort flyttkaos här hemma! Jag får snart andnöd på eländet! Jag är alldeles för pedantisk för att leva i denna oreda! Måste snart andas i påse tror jag! Usch! 
Men i morgon är det slutbesiktning av huset!!!! Äntlign har dagen kommit!! Som vi längtat och kämpat!
Idag fick vår underbara snickare + målare smörgåstårta av oss, det var de välförtjänta av! Vår favoritsnickare tror jag heter Peter, hur frågar man efter hans namn så här 4 månader senare..? Jaja vi kallar honom iaf Glada snickaren (istället för arga, som i tvpogrammet, ja ni fattar) Han är alltid glad, skojar skrattar, jobbar fantastiskt bra och kommer med egna lösningar för att göra garderober och utrymmen så effektiva som möjligt! Tack till honom!! Sådana borde alla hantverkare vara! Underbart!!

Favoritrummet i huset är Henriks och mitt sovrum, det rummet ger mig ny energi bara jag kommer in i det! Sen har vi då barnkammaren.. Ja vad ska jag säga! ? Det är barnrummet ur mina drömmar! Inspirerat av min egen barndom och min mammas tecknande och fantasi! 

Det enda jag varit osäker på har varit halltapeten på vår 1,20cmvägg, den var så vågad och går inte i stil med resten av rummen men vi ville göra huset personligt och då man kommer genom vår dörr ska man haja till över att vi vågat lite iaf, jag hoppas det får den effekten =)

Nu börjar det bli dags att sova.. I morgon blir det några vändor till tippen, mer packning, slutbesiktning och förhoppningsvis städ och lite inflytt i huset!!!

Det första jag ska placera i vårt hus är bebis 2 gosedjur i fönstret till barnkammaren, det symboliserar vårt nya liv som väntar oss! Och det andra är ett glashjärta jag fått av svärmor i present som är otroligt vackert, det ska stå i sovrumsfönstret och lysa över mig och Henrik!
Ja ni förstår säkert hur mycket jag längtar nu! ;)

Nattinatt!
Kram på er!!

Inga kommentarer: