torsdag 10 juni 2010

Fin start på dagen!

Ligger i sängen med öppet sovrumsfönster och andas in den friska luften medan jag vaknar till. Det älskar jag att göra!
Idag kvart  i 7 ringde Henrik och väckte mig men inte kunde jag bli sur för det så gullig som han var, han satt ensam på kontoret eftersom han alltid är där först och vi hann prata en bra stund, det gav mig en fin start på dagen <3
Dagen med mamma igår var underbar! Vi fikade köpte blommor och var på farfar och farmors grav, dit köper jag alltid kryssantemum i lila toner, farmor klädde i färgen lila och det är en färg jag relaterar till henne. Jag berättade även för farmor och farfar att jag är gravid, jag hoppas de hörde mig. Farmor hade varit så lycklig över ett barnbarns barn... Hade varit så underbart att visa henne att jag trots min hälsa nu står här med ett liv inom mig... Men jag känner i hjärtat att hon och farfar vakar över mig <3

I helgen ska jag ta mig till morfars grav för att sätta blommor också, det var längesen jag var där med... Morfar hade också varit väldigt, väldigt stolt över mig! Han var med under sjukhustiden då jag fick diabetes, han och mormor lämnade aldrig min sida, de satt i väntrummen med Marina medan de stack mig i rummet intill, jag var 6år men jag minns det som igår.

Det blev en sentimental morgon det här men jag saknar dem så mycket allihop!
Även Rut, min kära granne som gick bort för snart ett år sedan, dagen efter min födelsedag... Hon hade varit så glad för min och Henriks skull om hon hade fått veta att vi väntar barn...Hon visste om min stora längtan och allt kämpande för läkarnas samtycke.


Nu börjar bebis, eller vår sjöhäst som vi kallat den bli otålig och skickar signaler om frukost! Bäst att hålla de fasta måltiderna så h*n är på humör ;)

Hoppas ni får en bra Torsdag! Det ska jag ha! Luncha med Jenny och sedan fika hemma hos familjen Roth/Hansson, mysigt!!

Inga kommentarer: