tisdag 1 juni 2010

I Buas lugn!

Just nu är jag i Bua och lugnet har verkligen omfamnat mig!
Vi åkte aldrig mot Sthlm i Fredags, vi orkade helt enkelt inte, det fick bli en tidig avfärd i Lördags istället. Tur var väl det för natten mellan Fredag och Lördag fick jag springa upp för att kräkas en gång i timmen! Lillbebisen är inte nådig mot sin mamma de stunderna!

En annan komplikation som börjat yppa sig mer och mer är det jag fasat för mest.. Ryggontet vet inga gränser i vänster skulderblad! Jag klarar inte att sitta i bilen längre.. Resorna dessa dagar har varit väldigt påfrestande... Henrik har fått smörja in med Ipren värksalva och massera vänster sida av ryggen 3ggr om dagen! Tycker inte jag märker någon skillnad, det gör ju fortfarande oooont! Men det kanske varit värre om vi inte gjort det... Vem vet...
Visst jag vet mycket väl att ryggont var att vänta men trots att jag haft dödens ont så kan jag ändå aldrig vara förberedd på vad som komma skall, ingen värk är den andra lik. Jag hade heller inte väntat mig att få problem med vänster skulderblad... Det känns inte logiskt.. Igår började jag fundera på om min ryggrad som är mjuk kanske ändrar form efter vår bebis.. Att den vrids med efter den extra tyngden.. Henrik försökte lugna mig med att det inte syntes något sådant utanpå.. Men då jag drar med vänsterhanden vid det onda området så känns det inte bra... Det känns konstigt.. Men jag hoppas det bara är inbillning och oro som gör det...


Brölloppet i Lördags var iaf helt underbart! Kristian och Cecilia var så vackra och stämningen var så avspänd och välkomnande! Det var lättsamt och roligt och allt på en gång! Vilken härlig släkt det är! Nu är det bara en av dem som jag ej har träffat! Känns lite tokigt att inte ha träffat eller varit hemma hos alla då Henrik och jag varit tillsammans så länge men det är ju en del mil emellan! En sak är säker! Jag vill umgås mer med dem i Sthlm! Så snart vill jag åka dit igen! Vilka härliga människor det är!! De får en verkligen att känna sig välkommen och älskad! Helt undebart!

Önskar jag hade fina bilder men vi överlät bildtagandet till henkes bror Martin så nu väntar jag på att han ska komma hem från Tyskland och skicka dem till mig! Han tog så fina foton på mig och Henrik i solnedgången vid havet där festen hölls, Henrik stod bakom mig och höll om vår bebis i magen, kanske blir något att rama in =) Jag såg ut och kände mig som en liten gravid prinsessa i min aprikosa klänning!Det är inte ofta jag kännt mig så vacker som i det ögonblicket!  <3


Ja som ni förstår så kommer jag leva länge på helgen som gått! Känns som att vi uppnått en ny höjd i kärlek också! Jag slutar aldrig förundras över hur mycket Henrik faktiskt kan överraska mig genom att säga och göra rätt saker precis då jag behöver det som mest, bara idag har han lyckats två gånger! Vet inte om det kanske bara är jag som är extra kärlekskrank med alla hormoner i omlopp men mysigt är det!

3 kommentarer:

My sa...

Låter som att ni har haft en underbar helg :)
Skulle vara lite försiktigt med iprensalvan i ditt läge, enl fass vet man inte hur det kan påverka fostret och dessutom bör du inte sola det området som är insmörjt kan bli hudskador då. Prata med läkaren först innan du fortsätter för säkerhets skull. Däremot så skulle kanske en TENS-apparat hjälpa mot det onda. Det ger inga biverkningar och kan inte skada bebis. Prata med barnmorskan/dr:n nästa gång du ska dit.
Kramkram

Madeleine sa...

Hej! Tack för råden, köpte voltarengel först men ringde sjukvårdsupplysningen som tipsade om Iprengel istället, de sa att det inte var någon fara förutom i de tre sista månaderna.. Jag hoppas de har rätt.. Man kan ju fasen inte leva alls då man är gravid för alla regler! Snart strejkar jag i sängen! Haha! Usch! Helt hopplöst! Jag solar inte då jag smörjer med värksalvor, man ska ju ta det försiktigt med solen över huvudtaget för pigmentförändringar har jag hört.. Men jag ska vara extra försiktigt =)Men tror du inte jag kan lyda sjukvårdsupplysningens råd? Är det bättre att jaga läkaren?
Jag har tänkt fråga om en sådan TENS-apparat på Måndag då vi är hemma igen, hoppas det fungerar! Huua nu blir jag nervös och orolig för att jag inte kan lita på sjukvårdsupplysningen.. Hm.. Jag kanske borde sluta med den eftersom jag ändå har ont... Kram vännen!

My sa...

Ja om det inte hjälper så mycket så tycker jag nog att du bör sluta och vänta tills på måndag och höra vad de säger för säkerhets skull. Jag tror att de kan detta bättre än sjukvårdsupplysningen.
Tycker att du absolut ska fråga om TENS-apparat, det kan verkligen vara värt att prova.
Massa kram