fredag 7 maj 2010

Nu jäklar livet så lever jag!!

Vaknar med insulinkänning i vanlig ordning, jag är trött gott folk! Och då menar jag ej vanligt trött! Jag brukar inte gnälla på min diabetes ofta alls men just nu kan jag ärligt säga att jag har god lust att bara skita i att jag har den!
Den har börjat ställa till det med insulinkänningar heeela tiden! Jag har inte varit hungrig på flera dagar bara för att jag tvingas äta nästan jämt!
Man blir obeskrivligt trött av en insulinkänning och man känner sig drogad, full och okontrollerbar! Det börjar bli otäckt! Och jag är förbannad!
Idag ska jag iaf till en diabetessköterska och försöka få bukt på det hela! Jag hoppas det blir bättre!

Annars mår kroppen bra! Har med råd av läkaren slutat med alla mediciner för ett tag, kroppen måste avgiftas! Jag äter inte en enda värktablett förutom 1mg panodil då jag har ont, min kropp får vila extra mycket istället vid de tillfällena, tyvärr blir det ju så att utan värktabletter har jag svårt att träna.. Men nu handlar det om att rädda magen så jag ska försöka fixa detta nu!
Nu tar jag 1 tablett om dagen och det är vitaminer! Känns som en befrielse att inte vara bunden till ett helt pillerskåp!

Igår fick jag även rätt mot Folksam! Har överklagat 2ggr, idag kommer papprena så jag kan se vad det hela baseras på igen, men sen är det bara att överklaga ytterligare en gång!
Här bråkar de med fel tjej! Jag lägger inte av utan jag slåss för min rätt till mitt sista andetag!
Mina operatoner har förstört mitt liv och jag kan inte bli bättre så inte nöjer jag mig på deras villkor! Det ska vara på mina! Och jag är beredd på en lååång brevskrivning!
Fasen vad glad jag är att jag är så envis!!

Vet ni om en sak? -Mitt i allt elände med min trasiga kropp och allt skit så är det så mycket underbart som händer just nu så jag märker knappt av det dåliga! Jag känner att för varje suck jag suckar ut så drar jag in ny stark luft som ger mig oerhörd styrka!!

Att vara förbannad ger mig kraft och positivitet! Låter nog konstigt men det är så sant!!

Har bara lust att säga så här, Nu jäklar livet så lever jag! Och det finns inte en jäkel som kan komma och hindra mig!

Ha en bra dag alla!!

1 kommentar:

Anonym sa...

de är klart ingen kan hindra dig tjejen =).. för du är stark du...hoppas de gick bra hos läkaren och du får ordning på insulinet.. Tack för en trevlig fika här om dagen, var skönt att prata av sig, så tack för att lyssnade.. och jag lovar att säga till om jag behöver =).. ha en toppen helg..kram