tisdag 6 oktober 2009

INGEN OPERATION!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Igår kom samtalet som jag väntat på sen i augusti 2006! DET BLIR INGEN MER OPERATION! Jag vill skrika ut det!!!!!!! Vara lycklig, glad och lättad!!!! Men samtidigt är jag så oerhört ledsen så jag kan inte riktigt glädjas åt det...
Doktor T ringde då vi satt i bilen utanför vår husleverantörs kontor (Ja sen sist jag uppdaterade har vi beslutat oss för att bygga hus också!!!! :) )

Han hade fått mina röntgenbilder granskade av en neurokirurg, doktor S.B. Han är en utav Sveriges bästa neurokirurger berättade min kära kusin som jobbar på akuten i Kalmar, där hon hört om hur duktig han är. Iaf, denna doktor vågade inte ens han operera min rygg, han skulle då opererat min ryggmärg. Det var ett måste att operera ryggmärgen för att sedan 2 månader efteråt kunna genomföra en skoliosoperation.. Men detta innebär stora risker. På ren svenska betyder det förlamning.. Så nu rekomenderade doktor T mig att fortsätta leva som jag gör idag. Skaffa familj och bygga vårt drömhem och under tiden skulle han göra allt han kunde för att ge mig de värktabletter och hjälp jag behövde, det var bara att ringa sa han.
Hans råd till mig var att leva i nuet, göra allt jag drömt om och kämpa så länge det går, och blir det sedan ohållbart och jag har alldeles för mkt besvär så tar vi nya tag då. Men då ska det vara så pass illa att jag inte överlever utan en operation...

Så jag ÄR överlycklig över att få sätta igång att planera framtiden!!! Men jag är också oerhört ledsen över att inte kunna bli bra... Men det känns ändå som att detta är det bästa. Jag slipper gå igenom helvetet igen. Men jag blir inte rak och fin i ryggen och jag kanske aldrig kan jobba...

Benbiten de hittat i min ryggmärg visste de inte vart den kom ifrån. Det fanns en misstanke om att den hamnade i ryggmärgen under min första skoliosoperation men de hade ingen dokumentation som styrkte det. På det området ska jag inte ge mig förrän jag slagits me näbbar och klor! Men det blir en annan historia...

Idag försöker jag bara förstå allt jag fick veta igår, försöker förstå allt jag nyss skrivit... Henrik åkte i natt, jag kunde inte somna om då han åkte vid halv 3 tiden, tankarna bara snurrar... Jag borde som sagt vara glad... Men jag kan inte... Sitter bara och tänker: "Vad faan hände" och de tanken ekar i mitt huvud hela tiden...


Jag hoppas det sjunker in snart så jag kan glädjas åt allt roligt som händer och allt jag och Henrik har framför oss!

Vi ska bygga hus!!!!!! Det blir vårt drömhus! En enplansvilla från Trivselhus och vi fick den tomten vi ville ha och allt bara klaffar nu!!!! Det är det jag inte är van vid! att allt klaffar nu...

Antar att man blir lite försiktig med att glädjas åt när livet flyter på efter alla motgångar man haft... Men jag vill inget hellre än att kunna njuta av det snart...

2 kommentarer:

Esa sa...

Njuta av varje sekund!! Det är meningen att ditt liv ska vända nu..allt kommer bli precis så som du vill ha det det änner jag på mig!! Tänker på dig och finns här för dig!! Stor stor kram!!

Madeleine sa...

Tack Esa var så gutt att prata med dig idag! Du är sååå gooo!!! Jag hoppas du har rätt.. Försöker ändra riktning på mitt tankesätt nu.. Efter 11år känns det inte så lätt, men jag hoppas att jag vågar att hoppas snart... Tänker på dig (er) med! Och det gör mig alldeles varm inombords! Vi har mkt att glädjas åt nu! Och det ska vi baske mig göra! Puss å kram kusinvitamin! :)